AcasăSTIRIO asociere de firme turcești va reabilita 28 de km de cale...

O asociere de firme turcești va reabilita 28 de km de cale ferată dintr-un tronson pe ruta Brașov-Sighișoara

O asociere de companii din Turcia va moderniza 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața (județul Brașov) deși oferta lor a fost cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a firmei franceze Alstom, transmite Digi24.ro. Ofertele participanților la licitație au fost depuse aproape cu un an în urmă, în aprilie 2018.

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsecțiunii Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, cu suma de 2,85 miliarde lei (aproximativ 600 milioane de euro), informează clubferoviar.ro.

Surse din domeniu, citate de Digi24.ro, afirmă că asocierea condusă de firma franceză Alstom a fost descalificată deoarece nu a declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind pragul valoric peste care trebuie declarați subcontractorii.

Cu toate că oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks (la fel ca şi în cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpă cu 27 milioane euro, a fost desemnată câştigătoare. În cazul acestor secțiuni oferta Alstom a fost cu peste 40 de milioane de euro mai ieftină.

Potrivit clubferoviar.ro, Subsecțiunea Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, este situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanta, iar modernizarea acestei subsecțiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Modernizarea secțiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, prin creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului, îmbunătățirea gradului de confort oferit călătorilor în stațiile de cale ferata.

Proiectul de modernizare pe aceasta secțiune cuprinde o gama variata de lucrări feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrări de arta – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare și energoalimentare, telecomunicații feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronica și ETCS nivel 2) și lucrări de construcții civile în stații.

Sursa:digi24.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Adrian Negrila pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? pe Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul pe Mircea-Molot
un cetatean responsabil pe Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil pe Mostră de necivilizație la Banpotoc