Utilizatorii forumurilor peundemerg.ro și www.inter-fly.ro au dat publicității o noua filmare din avion cu cele doua loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad. În aceste filmări se poate vedea atât punctul unde autostrada maghiara M43 se unește cu autostrada românească A1, cât și stadiul lucrărilor la cele două loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad. Mai mult, într-o altă filmare, se poate vedea și avansul constructorilor la lotul care leagă autostrada Sibiu-Deva de Ilia.
Din filmare se poate vedea că Lotul 1 al autostrăzii (cu galben pe harta mică) care leagă frontiera de Arad este aproape gata și sunt șanse reale ca lucrarea să fie gata până la finalului acestui an, însă este greu de crezut că bucata respectivă de autostrada va fi și dată în folosință, întrucât pe Lotul 1 nu este prevăzut niciun nod de descărcare a traficului în zona Pecica. Lotul 1 leagă Nădlac de Pecica și are 22,2 km. Lucrarea a fost începută în urmă cu mai bine de doi ani de către Romstrade, însă după arestarea patronului Nelu Iordache, contractul a fost reziliat. CNADNR a relicitat lucrarea care a fost atribuită asocierii Astaldi – Max Boegl, cu termen de finalizare 12 luni pentru proiectare și execuție.
Finalizarea Lotului 1 nu va însemna și deschiderea lui pentru circulație, absența unei descărcări la Pecica făcând imposibil acest lucru. De-abia după finalizarea Lotului 2 tronsonul ar putea fi deschis circulației. Din nefericire, lucarea pare a fi bătută de ghinion. Constructorul Lotului 2, Alpine, care a executat peste 80 % din lucrare, a intrat în faliment, iar contractul a fost reziliat de către CNADNR în iulie 2013. Anunțul relicitării lucrării a fost postat însă de-abia în această lună, pe 3 iunie, termenul depunerii ofertelor este 23 iulie. Este așadar puțin probabil că în acest an se va putea vorbi despre finalizarea Lotului 2.