Tronsonul de autostradă Simeria-Orăştie, cu o lungime de aproape 18 kilometri, va fi deschis joi circulaţiei, cel mai probabil inaugurarea urmând să fie făcută în prezenţa ministrului pentru Marile Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.
În acest fel, sectorul de autostradă Deva-Orăştie, în lungime totală de 32,5 kilometri va deveni funcţional aşa cum se stabilise în urmă cu doi ani, atunci când au început lucrările.
Pe traseul sectorului de autostradă dintre Deva (Şoimuş) şi Orăştie sunt construite 21 de poduri şi pasaje, cel mai mare fiind podul peste râul Mureş, care are o deschidere de 720 de metri.
Investiţia se ridică la peste 195 de milioane de euro, din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă din partea Uniunii Europene, iar diferenţa sunt fonduri guvernamentale.
Autostrada Deva-Orăştie a fost construită de austriecii de la Strabag şi de firma românească Straco Grup, controlată de Alexandru şi Traian Horpos, în urma unui contract de circa 197 de milioane de euro.
Contractul pentru construcţia acestui drum a fost atribuit spre finalul anului 2010, dar în 2011 s-a lucrat într-un ritm destul de redus, la un moment dat lucrările fiind chiar oprite de Protecţia Mediului după ce au fost depuse două contestaţii din partea unor săteni din Hunedoara.
Cele două firme care lucrează la această autostradă au reluat însă în forţă lucrările în 2012, construind practic peste jumătate din acest drum, anul trecut.