Șoseaua Transalpina, una dintre cele mai frumoase și pitorești din România, ar putea fi deschisă circulației publice peste doar câteva zile. Reprezentanții CNADNR dau asigurări că se muncește în ritm alert pentru definitivarea lucrărilor.
Șoseaua Transalpina este oficial închisă circulației publice, dar asta nu îi împiedică pe mii de șoferi să o traverseze în fiecare saptămână, fascinați de peisajele mirifice. Ei bine, reprezentanții CNADNR dau asigurări că drumul va fi în curând prevăzut cu toată semnalistica rutieră și va respecta toate normele de securitate pentru a putea deveni cu adevărat drum public.
“Se lucrează din plin la montarea parapeților de siguranță, marcaje, semne, absolut tot ce este necesar ca acest drum să fie gata la începutul lunii august. Vom suplimenta chiar numărul de muncitori pentru a grăbi lucrările și pentru ca turiștii să poată ajunge cât mai repede în zonă, să traverseze acest drum dinspre Gorj spre Vâlcea și Alba”, au afirmat reprezentanții secției CNADNR Vâlcea, citați de Agerpres
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a câștigat în instanță dreptul de a prelua șoseaua Transalpina din administrarea firmei Romstrade, cea care ar fi trebuit să facă moderinizarea drumului. Așa după cum se știe, lucrările au fost blocate timp de trei ani, imediat după arestarea patronului Romstrade, Nelu Iordache. Compania Romstrade a început modernizarea drumului care traversează Munţii Parâng în anul 2008, însă lucrările s-au oprit după terminarea a 80% din proiect.
DN 67 C – Transalpina – traversează Munții Parâng de la N la S și este cel mai înalt drum rutier din România dar și din întregul lanț al Munților Carpati, atât din țară cât și din afara ei, atingând altitudinea maximă (2145 m) în Pasul Urdele.