[ad_1]
Opt din 10 tineri din România consideră că absolvirea şcolii nu este de ajuns ca să îşi găsească un loc de muncă.
Un studiu recent arată că transformările semnificative prin care trece economia, scăderea cererii în piaţa HR şi lipsa unei perspective afectează puternic generaţia abia ieşită de pe băncile şcolii.
Dacă înainte de criza COVID, mulţi dintre ei, după ce terminau şcoala, îşi găseau rapid un prim loc de muncă în special în HoReCa, servicii, construcţii, retail, participau la stagii de pregătire în companii sau porneau pe calea antreprenoriatului, în prezent oportunităţile în marea lor majoritate au dispărut, iar opţiunile de angajare le poţi număra pe degete.
Barometru realizat de Frames:
78,9% dintre respondenţi sunt în căutarea unui loc de muncă sigur, cu contract de muncă pe durată nedeterminată şi numai 16% mai sunt dispuşi să lucreze pe forme de colaborare, care să le permită opţiuni multiple.
Mai mult, 52,6% dintre ei îşi doresc un job de birou, la care să meargă în fiecare zi, în timp ce numai 14,5% şi-ar dori un loc în care să aibă muncă de teren.
Ca să îşi găsească un loc de muncă, şcoala nu mai e de ajuns, este concluzia a 80,3% dintre cei chestionaţi. 77,6% consideră că, pentru a reuşi să îşi găsească un job mai bun, au nevoie de un training, de un curs de specializare.
46,1% consideră că cea mai bună formă de pregătire este una mixtă (online/offline), 39,5% ar participa la un training în mediul virtual şi numai 14,5% ar urma un curs de pregătire clasic, într-o sală de curs.
Întrebaţi în ce domeniu şi-ar dori să lucreze, mulţi dintre tineri au menţionat, printre altele, domeniile marketing (8,9%), evenimente (8,3%), vânzări (6,5%), turism (6,5%), IT (6%), administraţie (6%), cultural (6%).
„Interesant este că, spre deosebire de anii trecuţi, a scăzut interesul pentru jurnalism (1,2%) şi imobiliare (2,4%), două dintre domeniile preferate de tineri în perioada anterioară crizei. În schimb, a crescut semnificativ dorinţa de a lucra în antreprenoriat (13,7%), un semn că, la nivel declarativ, mulţi tineri au idei şi vor să dezvolte afaceri, şi în zona de social media – influencer/ blogger/vlogger (7,7%), un fenomen care atrage tot mai mulţi tineri din România’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Barometrul mai arată un lucru interesant. Faptul că tinerii sunt conştienţi de ce au nevoie pentru a lucra în domeniile respective.
Cei mai mulţi dintre ei (42,3%) afirmă că, pentru a-şi schimba jobul, trebuie să aibă în primul rând cunoştinţele necesare şi să urmeze cursuri de specialitate.
Întrebaţi ce le lipseşte să lucreze acolo unde îşi doresc, dincolo de cunoştinţele necesare, 16,5% au menţionat problemele financiare, 6,2% voinţa, 1% situaţia familială în timp ce 34% au bifat răspunsul ,,alt motiv’’.
Tinerii se dovedesc a fi realişti în privinţa salariului pe care pot să îl primească, având în vedere nivelul de pregătire.
Cei mai mulţi dintre respondenţi (39,5%) se aşteaptă la un salariu între 2500 şi 3500 lei. 27,6% şi-ar dori un salariu între 3500-4500 lei şi numai 15,8% se aşteaptă la un salariu peste acest nivel.
17,1% dintre respondenţi s-au declarat dispuşi să lucreze pe un nivel salarial minim, între 1500 şi 2500 lei.
Barometrul „Tinerii si locurile de muncă. Ce îşi doresc, unde vor să lucreze” a fost realizat în perioada 25 ianuarie – 1 februarie. Eşantionul a numărat peste 250 de tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 26 de ani.
sursă: Mediafax
[ad_2]
Source link