AcasăSTIRIRomânia și Bulgaria, țările cu cele mai mici salarii din Uniunea Europeană....

România și Bulgaria, țările cu cele mai mici salarii din Uniunea Europeană. Unde se câștigă cel mai bine

[ad_1]

Anul 2021 a început cu o scădere puternică a înmatriculărilor de autoturisme. În luna ianuarie s-a înregistrat o scădere de 46,6%, iar în ianuarie de 18,8%.

După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, s-au consemnat creșteri ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în luna ianuarie, de -46,6%, urmată de una mai puțin importantă, de -18,8%, în luna februarie, conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după două luni din acest an este condus de către Dacia, cu 2.443 de unități, urmată de Ford, cu 1.832 de unități, Toyota – 1.418 unități, Hyundai – 1.298 de unități, Volkswagen – 1.110 unități de, Skoda, cu 1.102 unități, Mercedes Benz – 938 de unități, Renault – 921 de unități, BMW – 629 de unități și Suzuki, cu 552 de unități.

Autoturismele, care reprezintă aproape 78% din total, au înregistrat, în luna februarie 2021, un volum de 6.815 unități, cu 21,6% mai mic decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor două luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 39,6% comparativ cu perioada similară a anului anterior

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după două luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere importantă, de 5,5 puncte procentuale, față de perioada similară din 2020, ajungând la o pondere de 60,8%.

În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de doar 1,9 puncte procentuală față de primele 2 luni din 2020, deținând, însă, o cotă de doar 26,1% din total.

Autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele 2 luni din 2021, o cotă de piață de 13,1%, care este de 2,3 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut – 5,7%.

Ca și în lunile anterioare, în care s-a constatat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele “verzi” performează și rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 39,7% comparativ cu perioda similară a anului trecut.

Și mai important este faptul că ele dețin, în luna februarie, o cotă de piață de 12,1%, iar după după 2 luni din 2021, 13,1% față de doar 5,7%, cât s-a înregistrat în perioada similară din 2020.

În ce privește autoturismele cu tracțiune integrală (4×4), acestea au, după două luni din acest an, o cotă de piață de 23,6%, pe un volum total de 3.007 unități, inferior cu 37,4% celui consemnat în perioada similară din 2020.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 2 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 65% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 35%.

Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condițiile în care neînceperea programului Rabla creează o așteptare vizibilă în special în rândul persoanelor fizice, și nu numai.

Și autovehiculele comerciale ușoare (inclusiv minibuse și pick-up) înregistrează o a doua lună de scădere în 2021, chiar importantă (-12,3%), ceea ce face ca după două luni din acest an să se înregistreze o scădere generală de 14,1%, aceasta fiind mai puțin abruptă comparativ cu cea înregistrată de autoturisme, de 39,6%.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă



[ad_2]

Source link

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Adrian Negrila pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? pe Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul pe Mircea-Molot
un cetatean responsabil pe Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil pe Mostră de necivilizație la Banpotoc