Primii kilometri de autostrada dintre Timișoara și Lugoj au fost dați în folosință astăzi. Lucrările s-au finalizat înainte de termen cu șase luni, o premieră pentru construcția de drumuri în România. Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostradă s-au construit patru poduri și șase pasaje, dar și un nod rutier, iar garanția lucrării este de patru ani. Lucrarile de construtie au fost executate de Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni, iar valoarea acestui prim tronson este de 210.396.462, 74 lei (fara TVA), din care contribuția Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuția Guvernului Romaniei este de 31.555.419,41 lei.
Autostrada Timisoara-Lugoj are o lungime totala de 35,125 de kilometri, iar valoarea totală a proiectului este de 1.421.992.279 lei.
”Din cunostintele noastre este primul tronson de autostrada finalizat inainte de termenul contractual. Ar fi trebuit sa fie finalizat in 18 luni, dar s-a finalizat in 12 luni. Autostrada este predata la cheie, nu are restrictii de viteza, se circula cu 130 de kilometri pe ora. De saptamana viitoare DRDP va prelua baza autostrazii, iar peste doua saptamani, dupa ce se va finaliza licitatia de intretinere, vor fi deschise si spatiile de refugiu”, a declarat Ioan Ambruș, directorul DRDP Timisoara.
Autostrada Timisoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit sa asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene si cele aderate dupa 2004 si 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifica in doua: Timisoara – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta si Timisoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.