Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiş pare a fi decisă în ceea ce privește implementarea unor măsuri care să combată fraudele din sistem. Astfel, după ce în luna iulie s-a decis, în premieră naţională, implementarea unor măsuri antifraudă aplicate la nivelul spitalelor din judeţ, acum conducerea CJAS Timiș a decis implementarea unor măsuri suplimentare antifraudă.
CJAS Timiș a decis ca, pe lângă raportarea pe care o depun spitalele, în care se precizează sub semnătură că se răspunde de realitatea şi exactitatea datelor comunicate, să mai existe o formă suplimentară care să combată eventualele fraude. Astfel, spitalele vor fi nevoite să depună la CJAS şi o bază informatică pentru toţi pacienţii pe care i-au tratat, în care să se stipuleze adresa şi numărul de telefon. În acest fel, se creează posibilitatea verificării serviciilor medicale efectuate, iar sistemul nu mai poate fi fraudat.
Fondurile de care dispunem trebuie să poată fi în folosul cât mai multor bolnavi. Această măsură va fi completată de obligativitatea furnizorilor de servicii medicale spitaliceşti din unităţile private de a depune, odată cu raportarea, şi o copie după facturile de coplată tocmai pentru a fi verificată în plus realitatea serviciilor medicale. Astfel, vom putea vedea foarte clar dacă fondurile alocate au fost utilizate în interesul bolnavilor”, a declarat Victor Dumitraşcu, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Timiş.
Măsura va fi extinsă la toate celelalte categorii de asistenţă medicală, astfel încât fondurile alocate să poată fi urmărite şi să existe o siguranţă privind gestionarea eficientă şi corectă a banilor.