Începând de astăzi, românii vor putea merge neîntrerupt pe autostradă din Timișoara până în Ungaria, după ce noul punct de trecere a frontierei de la Nădlac, pe autostrada A1, va fi inaugurat.
Lucrările la lotul al doilea al autostrăzii Nădlac – Arad au fost finalizate, la fel și lucrările de amenajare a punctului de trecere a frontierei Nădlac II de pe autostrada A1, astfel că astăzi CNADNR va deschide traficul ultimii zece kilometri de autostradă, cuprinși între DN 7 lângă localitatea Pecica si Arad. Noul punct de trecere a frontierei va avea 10 benzi de circulaţie, dintre care 4 benzi de circulație destinate autoturismelor, 2 benzi de circulație destinate autobuzelor, autocarelor sau microbuzelor, 4 benzi de circulație destinate mijloacelor de transport marfuri. Sunt instalate un număr de zece posturi de lucru pentru angajaţii poliţiei de frontieră. Va exista un singur control, aici fiind atât poliţiştii români, cât şi cei maghiari. Va exista și un punct de lucru pentru controlul amănunţit al autovehiculelor.
Lotul 2 din Autostrada A1 Nadlac – Arad are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot de 22 kilometri, pentru a se oferi o legătură între DN 7 și autostradă. Acest lot de autostradă a fost construit cu mare dificultate, aceasta după ce constructorul iniţial, Romstrade, a folosit banii primiţi în alte scopuri şi contractul a fost reziliat. La fel, şi primul lot a rămas fără constructor, după ce austriecii de la Alpine Bau au intrat în faliment. Cele doua loturi au fost până la urmă recontractate cu asocierea Astaldi – Max Boegl, iar cei 22 de km de autostradă din Lotul 1 şi încă 6 kilometri din Lotul 2 au fost deschiși circulației încă din luna decembrie 2014, deși lucrările nu era finalizate complet.
Vezi aici imagini filmate de către utilizatorii forumului peundemerg.ro