Made in Banat – mândria bănăţeană prinde contur

0
1535

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș, în calitate de partener coordonator al proiectului „Made in Banat”, a demarat procedurile de elaborare a strategiei de acordare a mărcii „Made in Banat”, pentru început, unui număr de 11 produse și servicii din regiunea transfrontalieră România-Serbia.

În prezent, se află în pregătire participarea a 20 firme din regiunea riverană România-Serbia, în pavilion comun, la expoziția „Made in Banat” din cadrul Târgului Internațional de Agricultură, Industrie Alimentară și Zootehnie „Banat Agralim”, care se va desfășura la Timișoara, în perioada 30 mai-1 iunie 2014.

[quote_box_center]Obiectivul general al proiectului vizează creșterea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, care realizează produse specifice regiunii, din România și din Serbia, iar realizarea acestuia se face prin derularea unor activități importante dedicate: realizarea unei expoziții virtuale de promovare a produselor locale și regionale; realizarea unei baze de date transfrontaliere comune; organizarea de work-shopuri tematice; organizarea de evenimente de afaceri transfrontaliere — expoziții dublate de programe conexe de seminarii și conferințe, la partenerii de proiect din Romania și Serbia”, a declarat Cosmina Mirea, managerul proiectului. [/quote_box_center]

„Made in Banat” este un proiect finanțat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Republica Serbia și derulat împreună cu Agenția de Dezvoltare Economico-Socială Timiș, Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin și Camera Economică Regională Kikinda. În această etapă de derulare a proiectului sunt implicați mai mulți parteneri, între care Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului, Direcția pentru Agricultură, Direcția Sanitară-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Direcția de Sănătate Publică și experți atrași în proiect.

În procesul de elaborare a acordării mărcii „Made in Banat” sunt dezbătute aspecte legate de domeniile de activitate eligibile, definirea produselor tradiționale și originea materiei prime folosite, gradul de creativitate și inovație a produselor și serviciilor, sistemul de management al calității, bonitatea societăților comerciale/persoanelor fizice autorizate/întreprinderilor individuale, armonizarea legislației specifice din cele două țări, asigurarea continuității și sustenabilității mărcii sau impactul mărcii asupra regiunii.

Rezultatele așteptate în proiect vor contribui la realizarea obiectivelor asumate, iar efectele directe și indirecte vor contribui la creșterea competitivității producătorilor și furnizorilor de servicii din regiunea Banatului istoric, prin promovarea produselor sub marca „Made in Banat”.

Sursa: Agerpres

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.