[ad_1]
Este crucial să ne asigurăm că tinerii, după ce părăsesc băncile școlii, sunt echipați cu competențe suficiente de gândire critică astfel încât să nu cadă pradă dezinformării care este vehiculată masiv în mediul on-line, în primul rând pe platformele de socializare, a afirmat deputatul european Iuliu Winkler (UDMR, Grupul PPE).
”Dezinformarea, ca mijloc pus în slujba manipulării, există de când lumea, însă, în ultimii ani, utilizarea dezinformării, fake-news, în mediul on-line a cunoscut o creștere formidabilă. Am putut asista la adevărate campanii de dezinformare având ca țintă democrațiile europene, acestea fiind reale amenințări la adresa securității statelor membre ale Uniunii Europene. În ultimul an, pe fondul creat de pandemie, am asistat la un bombardament cu știri false în mediul on-line, fapt care a îngreunat informarea factuală despre virus, fiind pusă în pericol sănătatea cetățenilor noștri”, a declarat Winkler.
Potrivit acestuia, Grupul PPE din Parlamentul European (PE) susține faptul că UE trebuie să își consolideze propriile capacități de detectare, evidențiere și combatere a dezinformării. ”În acest proces, este important să susținem și programele europene, dar și pe cele din statele membre, care sunt menite să formeze și să consolideze gândirea critică în rândul tinerilor. În acest sens, accentul mai mare pus pe tematica europeană este important ca metodă de contracarare a dezinformării. Oferim astfel tinerilor surse verificate de informare și îi ajutăm să se apere singuri în fața dezinformării și a știrilor false”, a spus europarlamentarul UDMR.
Comisia Europeană, a arătat Iuliu Winkler, a realizat un set de instrumente pe care le pune la dispoziția școlilor, a dascălilor, cu scopul de a-i sprijini în elaborarea de cursuri care să dezvolte gândirea critică în rândul tinerilor, să le formeze acestora abilitatea de a identifica și deosebi o știre falsă de una veridică.
*Grupul PPE este cel mai mare grup politic din Parlamentul European, cu 175 de deputați din toate statele membre ale UE.
Similare
[ad_2]
Source link