AcasăADVERTORIALDecodifică culorile alimentelor vegetale și beneficiile acestora pentru tine

Decodifică culorile alimentelor vegetale și beneficiile acestora pentru tine

Atunci când ai un meniu alimentar divers, poți începe să te bucuri de o viață mai sănătoasă printr-o bogăție coloristică asociată cu diferite beneficii ale fructelor și legumelor.

Acest curcubeu alimentar este recomandat pentru a beneficia de diferiți nutrienți și fitonutrienți, adică de acei compuși organici din care sunt colorate fructele și legumele în stare crudă.

Descoperă în continuare ce spun culorile despre mâncare pe care o mănânci și cum îți poți adapta alimentația

Atunci când mânânci alimente vegetale, nutrienții și fitonutrienții din acestea protejează de multe boli, precum cancerul sau bolile de inimă. 

Practic, aceștia întăresc sistemul imunitar al unei plante și protejează planta de amenințările din mediul lor natural, cum ar fi bolile și soarele excesiv, De aceea, aceștia joacă același rol și pentru oameni.

De asemenea, este de remarcat faptul că colorarea artificială în alimente, cum ar fi pentru prăjituri și dulciuri, din păcate, nu contează pentru o dietă sănătoasă variată.

Bineînțeles, nu poți să mănânci la fiecare masă, în fiecare zi sau în toate anotimpurile un meniu variat de fructe și legume. Dar abundența de fructe și legume din dietă nu poate fi ignorată. Știai că poți alege alimente dintr-o gamă de produse vegane, cum sunt cele de la vegis.ro? Pentru a beneficia de cât mai multă diversitate în orice anotimp, încearcă să incluzi cât mai multe legume și fructe în alimentație.

De asemenea, încercă să eviți decojirea alimentelor precum merele, piersicile și vinetele, pentru a nu pierde sursa cea mai concentrată de substanțe chimice benefice care se află în coajă.

Alimentele colorate, care sunt în general fructe și legume, conțin multe dintre vitaminele și antioxidanții de care avem nevoie, cu puține calorii. Acestea sunt grupele principale de alimente pe culori:

  • Alimentele de culoare roșie precum roșii, cirese, mere roții, sfeclă, struguri roșii, ceapă roșie, etc, sunt bogate într-un captator puternic al radicalilor liberi.
  • Alimentele portocalii și galbene, cum sunt ardeiul galben, portocalele, bananele, ananasul, dovleacul, porumbul sau morcovul scad colesterolul și reglează tensiunea arterială.
  • Alimentele de culoare verde sunt spanac, avocado, broccoli, kiwi, ceai verde și condimentele precum menta, rozmarin, busuioc, etc.
  • Alimentele albastre și violet precum afinele, murele, smochinele sau prunele uscate previn îmbătrânirea celulară.
  • Alimentele albe și maro sunt majoritatea antioxidante. De exemplu din această grupă fac parte ceapa, ciupercile, prazul sau conopida.

Nu uita că atingerea unui meniu diversificat în fiecare zi din punct de vedere al culorii fructelor și legumelor este scopul unei alimentații puternice. Bineînteles, meniul fiecărei persoane variază în funcție de mai mulți factori și este indicat să discuți cu un specialist înainte de a face ajustări alimentare. 

Așadar, mâncatul multor culori îți poate reduce riscul de a pierde toți nutrienții vitali și niciodată nu este prea târziu să încorporezi aceste alimente în alimentația ta și să beneficiezi de acestea.

Sursa Foto: Pexels.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Adrian Negrila pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? pe Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul pe Mircea-Molot
un cetatean responsabil pe Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil pe Mostră de necivilizație la Banpotoc