Dacă până la momentul actual te-ai aflat numai în postura de angajat, cu siguranță ai nevoie de câteva repere după care sa te ghidezi. În rândurile ce urmează sunt dezbătute etapele pe care le vei parcurge pentru ca afacerea ta să prindă contur.
Iată prin ce etape vei trece pentru înființarea unui magazin!
Spațiul
Pentru început, îți va fi necesar un spațiu în care să îți desfășori activitatea comercială. Dacă nu deții unul, ai două variante: închiriezi o clădire cu condiția să se află într-o zonă bună sau construiești una dacă ai suficiente resurse și, de asemenea, dacă ai un teren într-o zonă circulată, astfel încât vânzările să fie cât mai numeroase. De regulă, antreprenorii optează pentru închirierea unui spațiu, lucru ce le permite să mute respectivul magazin în cazul în care fluxul de clienți nu este suficient de satisfăcător. În principiu, cu precădere în cazul magazinelor alimentare, veți avea nevoie de cinci încăperi separate și anume: spațiul în care produsele vor fi expuse, magazie pentru ambalaje, depozit, vestiar și nu în ultimul rând o toaletă.
Amenajarea spațiului
Cu toții conștientizăm faptul că pentru a deschide o afacere trebuie mai întâi să investim fie că vorbim despre timp, fie despre bani. Astfel vei avea nevoie de un buget separat pentru mobilier și echipament față de cel destinat produselor ce urmează să fie comercializate. Pentru zona vânzătorului va fi necesar să cumperi în primul rând mobilier, apoi o casă de marcat, un cântar, un computer și o imprimantă. În ceea ce privește spațiul destinat depozitării produselor nu trebuie să îți lipsească o ladă frigorifică de pe Altex.ro în care să le păstrezi congelate. În aceeași ordine de idei, îți va trebui și o vitrină frigorifică pentru spațiul în care produsele vor fi expuse. În cazul în care ți-ai propus ca la un moment dat să-ți extinzi afacerea într-o altă ramură comercială, dar în același spațiu, trebuie să știi că este prevăzută o distanță obligatorie între rafturile cu alimente și celelalte produse.
Alegerea angajaților
Pentru început, trebuie să hotărăști dacă magazinul va fi deschis doar într-un anumit interval orar sau non stop. Astfel vei putea ști cu exactitate de câți angajați vei avea nevoie. Referitor la prima variantă, dacă intervalul orar nu depășește opt ore este suficient un singur vânzător. În schimb dacă este vorba de un magazin non stop îți sunt necesari cel puțin doi vânzători calificați. Aceștia trebuie să fi absolvit un curs în urma căruia să obțină un certificat de calificare profesională.
Alte aspecte necesare
Dacă ați ajuns până aici, muncă în proportie de 90% este finalizată. Pe mai departe trebuie să închei câte un contract atât cu o firmă de salubrizare, cât și cu una de deratizare. Va mai trebui să asiguri viitorul magazin cu stingătoare de incendiu și să afișezi numerele de telefon ale serviciului de urgență, ale poliției și bineînțeles a protecției consumatorului.
De îndată ce toate etapele sunt parcurse, vei putea da startul activității comerciale, urmărind parcursul înfloritor al noii tale afaceri.
Sursă foto – unsplash.com