Piața de consum este în continuă expansiune. Cumpărătorii devin din ce în ce mai confuzi, deoarece opțiunile sunt numeroase și nu mai știu ce să aleagă. Chiar dacă ești la început în afacerea ta sau nu, nevoia de a ieși în evidență în fața potențialilor clienți este foarte mare. Dat fiind că probabil nu ești singurul de pe piață care vinde anumite tipuri de produse, concurența e mare. Pentru cumpărători, micile recompense sunt cele care face diferența și îi îndeamnă spre a achiziționa un produs de la o anumită firmă.
Iată 3 modalități simple de a atrage clienți
- Fidelizare
Prin diverse campanii, poți atrage clienți, fără prea mare efort. Însă adevărata provocare este aceea de a-i păstra și de a crea o bază de clienți fideli produsului tău. Fidelizarea poate fi obținută prin diverse metode. De exemplu, poți crea un sistem de puncte de fidelitate, unde clienții prin achizițiile lor constante pot avea anumite beneficii, la un anumit număr de puncte. Chiar dacă este vorba de un premiu mic pentru respectivele puncte sau de o anumită sumă primită de clienți pentru a cumpăra tot din gama ta de produse, funcționează. Clienții văd în această acțiune că le este răsplătită fidelitatea. De asemenea, ei simt că primesc și ei ceva la schimb pentru că au ales produsul tău și nu al altcuiva.
- Concursuri
Concursurile sunt foarte iubite de toată lumea, de aceea acest concept este folosit și ca strategie de creștere a numărului de clienți, în afaceri. Cu toate că pare complicat să organizezi o astfel de acțiune, nu este așa. Există diverse firme care oferă servicii de promovare care includ și acest tip de strategie. Fie că este online pe pagina ta web, pe facebook sau prin SMS, concursurile sunt privite cu interes de toată lumea, mai ales că participanții nu au nimic de pierdut. De exemplu, poți alege să organizezi un concurs prin SMS pe smso.ro, unde ai control asupra prezentării, condițiilor și rezultatelor concursului tău. Chiar dacă trebuie să îți folosești o parte bună din buget pentru premiul oferit, trebuie să privești această sumă ca pe o investiție în promovarea produselor tale.
- Gratuitate
Oricui îi place să primească ceva gratuit. Oricât de mic este produsul sau serviciul primit gratuit, clientul se va bucura și va fi atras să cumpere produsul tău în detrimentul altui produs asemănător de la altă firmă. Din când în când, poți oferi un produs sau transportul gratuit clienților tăi. De exemplu, poți crea o ofertă cu timp limitat, când clientul primește un produs mini gratuit, la două produse cumpărate de la tine. Sau poți oferi pentru o săptămână o ofertă cu transport gratuit pentru produsele tale. Sumele investite de tine în aceste campanii nu vor fi foarte mari, iar rezultatele îți vor întrece așteptările. Prin natura umană, clienții sunt împinși să aleagă produsele asociate cu cuvântul “gratuit”.
Așadar, poți aplica diverse strategii de promovare și vânzare a produselor tale, fără ca acestea să fie înșelătoare sau care să profite de posibilii clienți. Aceste acțiuni vor atrage clienți care își vor dori să rămână fideli și care vor fi mulțumiți de produsele tale și le vor recomanda mai departe. Această creștere organică a numărului de clienți este una ideală și afacerea ta va prospera.
Sursa foto: unsplash.com