În prezent, mai bine de 81% din consumatori caută informaţii pe internet despre produsele şi serviciile care îi interesează şi, dacă ai un business este imperios necesar să ai o prezenţă solidă în mediul online. Doar aşa poţi face faţă concurenţei şi clienţii vor ajunge mai uşor la tine.
Astfel, o agenţie de marketing precum moloso.ro care să se ocupe de imaginea ta, de promovarea produselor şi a serviciilor, de campaniile de marketing digital şi de multe alte lucruri este un partener valoros pentru tine. Dar, înainte da afla mai exact cum te poate ajuta o astfel de agenţie, hai să aflăm mai multe lucruri despre marketingul digital.
Marketingul digital – o strategie complexă
Prin marketing digital se înţelege o suită de acţiuni şi demersuri realizate pe diverse canale în scopul de a atrage şi construi relaţii cu clienţii din mediul online. Pe scurt, marketingul digital este cel care îţi creşte numărul de vânzări şi, dacă este făcut adecvat, rezultatele sunt considerabile. Ca să îţi faci o idee, vom aminti că numai din blogging realizat adecvat poţi câştiga cu până la 67% mai mulţi potenţiali clienţi faţă de cei care nu fac nimic.
Optimizarea SEO – o altă activitate de care se ocupă o agenţie de marketing digital – poate să îţi crească rata de conversie cu până la 14.6%.
Marketingul digital foloseşte mai multe tactici printre care marketingul de conţinut, optimizarea SEO, marketing pentru dispozitivele mobile, publicitate şi campanii, marketing prin e-mail sau marketing pe canalele social media. Agenţiile de marketing digital folosesc strategii, tactici şi diverse instrumente online pentru a ajuta la atingerea obiectivelor de vânzări sau de strângere de lead-uri valoroase.
Tipuri de agenţii de marketing
În vreme ce unele agenţii de marketing sunt specializate pe o anumită industrie sau anumite servicii, altele oferă o gamă diversificată de pachete, iar alegerea cea mai bună pentru afacerea ta este cea care corespunde obiectivelor propuse şi se încadrează în bugetul alocat. Astfel, poţi alege să lucrezi cu o:
Agenţie de marketing digital – care ajunge la clienţii online prin marketing pe unul sau mai multe canale cum ar fi site-urile, blogurile, e-mailurile, reţelele sociale etc.
Agenţie de marketing digital cu servicii complete – care oferă o varietate de servicii de marketing digital şi are experienţă în diverse proiecte, campanii de promovare sau chiar reproiectarea site-ului web.
Agenţie de inbound marketing – care oferă strategii bazate pe inbound marketing şi caută să poziţioneze cât mai bine afacerea în mediul online, astfel încât să fie găsită mai uşor de clienţii din nişă şi să genereze vânzări. Aceste strategii dau rezultate remarcabile în timp şi sunt necesare între şase luni şi un an până când încep să se vadă primele rezultate.
Agenţie SEO – care se ocupă de optimizarea pentru motoarele de căutare şi ajută site-ul să fie clasat cât mai bine în rezultatul căutărilor. Aceste agenţii se ocupă cu studii de cuvinte cheie, audiere de site-uri, audiere de backlink-uri, creare de conţinut pentru site şi bloguri, evaluarea metadatelor, optimizarea descrierilor, construirea de legături, etc.
O agenţie SEO îşi bazează activitatea pe instrumente de analiză a datelor precum Google Analytics, Google Search Console, SEM Rush sau SEO Moz şi are experienţă în a adopta cele mai eficiente practici pentru a ţine pasul cu schimbările algoritmilor folosiţi de motoarele de căutare.
Agenţii de reclame digitale – care pot apărea pe site, în căutări şi pe canalele de social media precum Facebook, Instagram, Twitter sau YouTube.
Agenţie de social media – care se ocupă de prezenţa în social media, gestionează şi produc conţinut, creează reclame pe diverse platforme sociale precum Instagram sau Facebook.
Agenţie de web design – care se ocupă de realizarea de site-uri web personalizate sau optimizarea paginilor pentru site-urile de afaceri
Ce face mai exact o agenţie de marketing digital?
Agenţiile cu experienţă în marketing digital cunosc cele mai noi tendinţe, cele mai bune practici, instrumente şi strategii pentru succesul în marketingul digital. Iată la ce ar trebui să te aştepţi când lucrezi cu o agenţie de marketing digital:
- Creşterea traficului organic pe site-ul tău
- Creşterea numărului de potenţiali clienţi interesaţi de nişa ta de activitate
- Creşterea autorităţii mărcii şi promovarea acesteia în mediul online printr-o vizibilitate mai bună a site-ului şi crearea unei prezenţe consistente pe reţelele de socializare
- Îmbunătăţirea marketingului pe toate aspectele sale: site web, optimizare SEO, prezenţă în mediul online, marketing prin e-mail şi prin reţelele sociale etc.
Cum ştii că ai nevoie de o agenţie de marketing?
Înainte de a apela la serviciile unei agenţii de marketing, rezervă-ţi timp pentru a evalua necesităţile firmei tale. Vrei suport pentru revizuirea conţinutului, optimizare SEO sau reproiectarea arhitecturii site-ului tău, ai deja o echipă internă care se ocupă de aceste lucruri, dar ai nevoie de o mână de ajutor? Odată ce ai răspuns la toate întrebările îţi va fi mai uşor să decizi dacă o agenţie de marketing este sau nu ceea ce ai nevoie pentru afacerea ta.
Cum alegi cea mai potrivită agenţie de marketing?
Dacă ai decis că ai nevoie de serviciile unei agenţii de marketing, ar trebui să faci câteva cercetări şi, totodată, să îţi ştii cât mai clar obiectivele de marketing, bugetul şi modul în care vrei să fii implicat în implementarea campaniilor.
De asemenea, pentru a face alegerea cea mai bună, adresează agenţiilor de marketing câteva întrebări:
- Vor executa serviciile prin specialişti interni sau freelanceri?
- Ce instrumente şi software vor folosi?
- Ce indicatori şi chei de performanţă foloseşte agenţia pentru a măsura succesul demersurilor?
- La ce ar trebui să te aştepţi după primele trei luni de la începerea contractului cu ei?
- Cât de des vei fi informat în legătură cu stadiul campaniilor de marketing digital?
- Care sunt preţurile practicate de agenţie?
- Ce exemple de campanii de succes îţi pot oferi?
- Ce spun alte firme despre abilităţile agenţiei şi ce recenzii au?
Dacă vei avea răspunsul la toate aceste întrebări, va fi mai uşor să alegi o agenţie de marketing online de încredere care să te ajute să îţi atingi obiectivele de afaceri.