După ce în decembrie 2011 autostrada Arad-Timişora se deschidea traficului, iată că după un an şi ceva ea trebuie reasfaltată integral. Poliţia Autostrăzi Vest a impus restricţii de trafic pe mai multe porţiuni şi a făcut recomandări clare pentru reasfaltarea integrală a celor 32 de kilometri de autostradă.
Îndelung aşteptată, autostrada Arad-Timişoara a fost realizată de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi, statul român plătind pentru cei 32,25 kilometri 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro. Din nefericire, lucrările de mântuială au condus la necesitatea constantă de reparaţii de tot felul. Asfaltul a fost reparat şi în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu, fiind probleme şi cu îmbinările de la poduri. De asemenea, în luna aprilie, un viaduct a intrat în reparaţii după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.
În prezent, lucrările de asfaltare au loc pe calea de circulaţie de la Arad la Timişoara, pe segmente de câte cinci kilometri, care se schimbă în fiecare zi, astfel că pe lungimea acestora se poate circula cu cel mult 60 de kilometri la oră, fiind disponibilă o singură bandă de mers.
Autostrada Arad-Timişoara se află încă în administrarea constructorului, urmând a fi predată Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, cel mai probabil, la finalul acestui an.