[ad_1]
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat joi că CNAIR a reziliat contractul cu constructorul sectorului Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii A3. Potrivit ministrului, pe acest sector progresul în ultimele cinci luni a fost de 1%.
„Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”. Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent”, a declarat Cătălin Drulă.
Ministrul mai spune că istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, în timp ce estimarea inițială pentru acest lot de 15,7 kilometri era de 620 de milioane lei. Termenele erau de patru luni pentru proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor.
„În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a precizat ministrul Transporturilor.
Constructorul Lotului Chețani – Câmpia Turzii este SC Straco Grup – SC Specialist Consulting – SC Total Road. Ordin de începere a lucrărilor a fost dat în mai 2016, iar termenul de finalizare inițial a fost de 16 luni.
(FOTO: Asociația Pro Infrastructură – noiembrie 2020)
Similare
[ad_2]
Source link