Consilierul guvernamental pe domeniul infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat pe contul său de socializare că în această săptămână a fost făcut un ultim pas spre obţinerea unui nou acord de mediu pentru cele trei loturi aflate în construcţie pe autostrada Lugoj – Deva. De asemenea, el spus că săptămîna trecuta s-a aprobat construcția unei descărcări de pe aceeași autostradă, în apropiere de localitatea Holdea.
În această săptămână a fost făcut un ultim pas spre obţinerea unui nou acord de mediu pentru cele trei loturi aflate în construcţie pe autostrada Lugoj – Deva, a anunțat consilierul guvernamental pe domeniul infrastructurii, Cătălin Drulă. El a scris pe contul său de Facebook că miercuri a fost depus şi publicat „Raportul privind impactul asupra mediului”, aceasta fiind ultima etapă înainte de emiterea unui nou acord de mediu, revizuit, care va permite reluarea lucrărilor în zonele unde acestea au fost oprite.
Fără revizuirea acordului de mediu sunt blocate lucrările pe 9 kilometri din lotul 2 inclusiv zona cu tunele, pe zonele de extindere ale culoarului de pe lotul 3 și pe 10 km din lotul 4, acolo unde lucrările au fost întrerupte din cauza lipsei unei autorizaţii de construcţie, document a cărui emitere depinde chiar de acordul de mediu.
Impunerea acestui nou acord de mediu a presupus şi celebrele tunele care să permită traversarea autostrăzii de către animalele sălbatice. Din cauza faptului că aceste lucrări de infrastructură presupun un cost ridicat, a fost necesară lansarea unor licitaţii speciale. Iar realizarea lor va presupune şi o perioadă mai lungă. Pentru ca mai mulţi kilometri de autostradă care vor fi disponibili pentru circulaţie să nu rămână neutilizaţi, în cadrul Companiei de Drumuri s-a aprobat realizarea unei descărcări temporare în zona localităţii Holdea, care va deveni utilă în momentul deschiderii, anul viitor a lotului 3, a mai anunţat Drulă.
”Pentru cine nu știe este autostrada cu cele mai complexe măsuri de protecție a mediului din România. Autostrada cu primele tunele de autostradă forate din România, care vor lăsa intactă zona de la suprafață și vor asigura conectivitatea habitatelor din Apuseni cu cele din Meridionali pentru mamiferele mari. Cu panouri antifonice care vor limita impactul asupra mediului în zone sensibile, cu subtraversări pentru amfibieni și așa mai departe”, a scris Cătălin Drulă (foto).
Consilierul guvernamental a anunțat, de asemenea, că în curând va fi gata şi raportul tehnic pentru construcţia tunelurilor. El a spus că se lucrează la o serie de studii geotehnice, iar dacă lucrurile merg bine, licitaţia pentru stabilirea constructorului ar putea avea loc în luna noiembrie a anului în curs.
Cătălin Drulă este convins că la sfîrșitul anului viitor vor mai lipsi doar cei 9 km cu tunele și, posibil, cîțiva km din lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, unde sunt niște structuri mai complicate. În rest se va putea circula pe autostradă de la intrarea în țară și până dincolo de Sibiu.
Contractul de execuţie pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost semnat în luna decembrie a anului 2013, valoarea lucrărilor fiind de 423 de milioane de lei. Începerea lucrărilor a avut loc în ianuarie 2014, iar finalizarea acestora trebuia să aibă loc în iulie 2016. Pe lotul 3 semnarea contractului a fost în mai 2013, lucrările au început în noiembrie 2013, finalizarea fiind programată tot pentru vara acestui an. Valoarea licitată a construcţiei este de 579 milioane de lei. Lucrările la tronsonul patru sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.