[ad_1]
- Încrengăturile din Hunedoara își pun amprenta inclusiv pe sectorul transporturilor. Polițiști prieteni cu transportatori, polițiști ce dețin, prin interpuși mașini de transport, camioane care circulă pe străzi deși sunt adevărate bombe pentru siguranța traficului.
- Neregulile din sistem nu sunt controlate de nimeni. Ca în orice alt domeniu, cei care încearcă să respecte legea sunt puși la zid, stigmatizați, amenințați. Autoritățile de control dorm, deși ar putea, cu ușurință să descindă și aici. Și asta pentru că se cunosc problemele de la RAR-uri, modul în care se fac în unele cazuri inspecțiile tehnice periodice, dar și încrengăturile dintre transportatori/afaceriști și alți oameni influenți.
- În 2018, transportatorii hunedoreni au ieșit în stradă nemulțumiți de activitatea unui SINGUR angajat al ISCTR, care ar fi făcut controale mult prea dese și mult prea drastice, dându-le amenzi de sute de milioane de lei, și anulându-le inspecțiile tehnic periodice.
- Conform informațiilor GDD, în Valea Jiului, inspectorul de trafic – „ghimpele din coasta transportatorilor” Ion Stancu vine numai însoțit de jandarmi
- În urmă cu câtva săptămâni, respectivul inspector de trafic a repurtat o primă victorie în instanță. După ce a fost amenințat cu moartea.
”Bag cuțitul în tine”
În 2018, în urma unui control în trafic, inspectorul de trafic a primit amenințări. Transportatorul oprit, nemulțumit de amendă, a spus inclusiv că-l va înjunghia pe angajatul ISCTR. Iar cuvintele transportatorului au fost transcrise în dosarul care a ajuns la instanță, după cu reiese din motivarea sentinței publicată pe rolii.ro
Oprean M_____ :…. mi-ai dat odată o sută cincizeci de milioane, stai să-ți spun mă ! Băă, deja mă-ntorci pe dos, eu nu mai pot ! Eu abia țin mașina , f*t-o Dumnezeu, plătesc copilu ăsta ….Nu mai pot, bă ! Și deci mă…..am ajuns la disperare ! De să mă bată Dumnezeu sunt în stare de orice !
Oprean M_____ : Am 60 de ani mă! Îi rușinea ta să-ți fac necaz eu ție, de 60 de ani, să știi! Că-s în stare ! Și cuțitul îl bag în tine! Să mă bată Dumnezeu de nu!
Oprean M_____ : …bă, tu îți găsești nebunu…. și nebunu-s io să ști ! Uite, îți spun față de colegul tău. E colegul tău, îți spun că sunt în stare de orice. Să nu crezi că nu fac.
Oprean M_____ : Îți spun că…..să nu te gândești. Că mă f*t în ea și nu mai lucru, mă, dar nici tu nu mai lucri, să știi.
Oprean M_____ : No vezi, vezi? Dar gândește-te că păț ( pățești ) rău. Uite îți spun față de el bă, să-l ai martor!
Oprean M_____ : Să mă bată Dumnezeu dacă nu trec peste tine, mă, f*tă-te dumnezeu!
Iar amenințările nu s-au oprit aici, ci au continuat și în timp ce inspectorul de trafic intrase în autospeciala de serviciu.
Transportatorul, condamnat la închisoare. Cu suspendare. Pentru ultraj
Procurorii hunedoreni au avut nevoie de doi ani pentru a întocmi rechizitoriul în acest caz de ultraj. În decembrie anul trecut, plângerea inspectorului de trafic a ajuns în instanță. La mijlocul lunii trecute, Judecătoria Hunedoara a pronunțat sentința pe fond. Mirea Artenie Oprean, de 60 de ani, a fost condamnat.
”Condamnare fără acord de recunoaştere. Condamnă pe inculpat la pedeapsa de 6 luni închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de ultraj. (…) Dispune suspendarea executării pedepsei sub supraveghere şi stabileşte un termen de supraveghere de 2 (doi) ani. (….) Admite în parte acţiunea civilă formulată de partea civilă Stancu Ion şi obligă pe inculpat să-i plătească suma de 15,15 lei reprezentând daune materiale şi suma de 5.000 lei reprezentând daune morale şi respinge restul daunelor morale solicitate ”, se arată în decizia instanței.
Nu e primul dosar în care inspectorul de trafic e victimă
În 2018, același inspector de trafic, Ion Stancu, a fost lovit. Tot în timpul serviciului și tot de administratorul unei firme de transport. Mașina de control era oprită pe DN 7, la km 376. Inspectorul de trafic a oprit o betonieră ce transporta beton de la stația din Deva spre Turdaș. Șoferul betonierei și-a anunțat pe patron, spunându-i că există riscul ca betonul să se întărească. Asta pentru că betoniera ar trebui golită în maxim o oră de la încărcare.
”S_____ I__ nu a vrut să stea de vorbă cu inculpatul, astfel că acesta din urmă i-a făcut semn șoferului să plece pentru a descărca betonul. Urmare a acestui control, persoana vătămată a întocmit procesele verbale de contravenție xxxxxxxx/15.05.2018 (amendă 4.200 lei), xxxxxxxx/16.05.2018 (amendă 21.000 lei) și xxxxxxxx/17.05.2018 și a dispus măsura administrativă de suspendare a copiei conforme a licenței de transport emisă pentru vehiculul XXXXXXXXX pentru o perioadă de 30 de zile. Autovehiculul controlat a plecat fără a avea aprobarea inspectorului; a plecat din acel loc și persoana ce se recomanda ca fiind administratorul ____________________ – identificat ulterior ca fiind inculpatul G____ Alin P____. În cursul aceleiași zile, în jurul orei 12,55, în timp ce efectua un alt transport de beton cu betoniera cu nr. de înmatriculare XXXXXXXXX, martorul Gîta A________ C_______ a fost oprit din nou de persoana vătămată S_____ I__ pentru control, acesta comunicându-i că nu mai are voie să circule. Dându-și seama că nu i-a comunicat șoferului măsura imobilizării la controlul precedent, S_____ I__ l-a lăsat să plece”, se arată pe rolii.ro.
Inspectorul de trafic a fost lovit cu palma de către administratorul societății de transport, a căzut, și s-a lovit.
În toamna lui 2020, procurorii hunedoreni au încheiat cu Alin Petre Guran un acord de recunoaștere a vinovăției.
„Admite acordul de recunoaştere a vinovăţiei încheiat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Hunedoara cu inculpatul GURAN ALIN-PETRE, cercetat pentru comiterea infracțiunii de ultraj. (…) Condamnă pe inculpatul GURAN ALIN-PETRE, la 200 de zile amendă, pentru săvârşirea infracţiunii de ultraj (…) stabilind cuantumul unei zile amendă la 10 lei, astfel încât, inculpatul va executa pedeapsa de 2000 lei amendă penală. (….) obligă pe inculpat la plata sumei de 300 lei cu titlu de cheltuieli judiciare avansate de stat”, se arată în sentința Judecătoriei Deva.
Alin Petre Guran l-a lovit pe inspectorul de trafic cu podul palmei în față, aceasta s-a dezechilibrat și a căzut, fiindu-i pricinuite leziuni (maserterin stânga echimoză roșie de 4/3 cm pe fond tumefiat și submandibular stânga echimoză roșie de 2/1 cm) vindecabile în 3-4 zile de îngrijiri medicale.
Și în Valea Jiului angajatul ISTCR a avut probleme cu transportatorii. În urmă cu circa 12 ani a avut o „altercație” cu unul dintre frații Răduca.
Sectorul ”transportatori” va face, în perioada următoare, parte din anchetele ce vă vor fi prezentate de GDD.
[ad_2]
Source link