Preşedintele României, Traian Băsescu, s-a aflat astăzi pe şantierul autostrăzii Arad-Nădlac, la Nod Pecica, la Kilometrul 12, unde lucrările sunt oprite, deși mai era foarte puțin până la finalizarea lor. Băsescu a declarat că ceea ce se întâmplă acolo este o „expresie şi o emblemă a neputinţei”, adică a unei „proaste guvernări”.
Contractul pentru tronsonul Nădlac-Pecica a fost suspendat din noiembrie anul trecut şi nu a fost subcontractat un nou constructor, iar la Pecica au fost oprite lucrările în iulie pentru că firma a intrat în insolvenţă. Intrarea în insolvenţă a firmei nu înseamnă însă oprirea activităţii acesteia. Este inadmisibil modul cum se stabilesc prioritatile. Uităm că vara lucrează constructorii și ne ocupam de alte trăsnăi, iar pe de alta parte mărim taxele contribuabilului și aici avem miliarde îngropate care nu se valorifică. Trag un semnal de alarma către guvern să se trezească, a declarat Traian Băsescu.
Lucrările la lotul de autostradă dintre vama Nădlac și Arad sunt executate în proporție de 80%, asfaltul fiind turnat pe aproape întreaga lungime. Mai sunt necesare lucrări de asfaltare a drumului de legătură care face joncțiunea cu DN7, precum și la parapeți și marcajele rutiere. Traian Băsescu a făcut o listă a tuturor problemelor, notând faptul că pe tronsonul Pecica – Nădlac există zone în care s-a turnat deja asfalt, dar sunt greșeli de proiectare, șeful statului constatând că, după construirea autostrăzii, 8.000 de hectare de exploatații agricole au rămas făra drum de acces. El a mai spus și că Guvernul ar fi trebuit să finanțeze în continuare lucrările, urmând ca ulterior să își recupereze banii de la UE.
Șeful statului a precizat că a facut fotografii, atât din elicopter cât și din mașină, urmând a le trimite „celor interesați”. Întrebat dacă crede că au existat interese pentru oprirea lucrărilor, el a răspuns: „Dacă nu au fost interese, prostie a fost sigur”.
Construcţia autostrăzii Nădlac – Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. La sfârşitul lunii noiembrie, CNADNR a reziliat contractul pentru construirea primului tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar în această lună a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, de 16,6 kilometri, al tronsonului de autostradă Nădlac – Arad, după falimentul constructorului austriac Alpine Bau. Închiderea şantierului la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, după falimentul Alpine Bau, a lăsat fără locuri de muncă 600 de oameni din Pecica. Mai mult, orașul arădean este sufocat de traficul infernal, iar primarul din localitate susține că ceea ce se întâmplă la autostradă este o fatalitate, un ghinion incredibil.