Transalpina, șoseaua montană care ajunge în cel mai înalt punct din Romania, atingand altitudinea maximă de 2145 m în Pasul Urdele, se va redeschide cel mai devreme la 1 iunie, a declarat șeful Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu, Ion Tudor, citat de Agerpres.
DN 67 C Transalpina traversează Munții Parâng de la N la S și este cel mai înalt drum rutier din România, dar și din întregul lanț al Munților Carpati, atât din țară cât și din afara ei, atingând altitudinea maximă (2145 m) în Pasul Urdele. În prezent, o mare parte a acestei șosele este încă acoperită de zăpadă, stratul atingând în unele locuri chiar și doi metri, după cum susțin drumarii gorjeni.
”Dacă ținem cont că și luni noaptea spre marți a fost lapoviță în zona Munților Parâng, cu siguranță pe vârf a nins. La ultima verificare făcută, atât cât am putut să urcăm, zăpada era mare, sunt zone unde a fost viscolită, s-a tasat și cred că are și doi metri. Sunt și porțiuni unde zăpada s-a mai topit pe drum, dar încă este pe versanți și există riscul să se producă avalanșe de mici proporții, care să acopere din nou drumul. Deocamdată nu putem să intrăm să desfășurăm acțiunile de deszăpezire atât timp cât e zăpadă pe versanți, așteptăm după 15 mai să vedem cum va fi vremea, dacă se încălzește mai mult, și, în funcție de situație, îl vom informa pe domnul director al CNADNR, Narcis Neaga, și se va dispune cu siguranță degajarea drumului”, a menționat Ion Tudor.
deși mai este încă mult până când se va redeschide circulația pe Translpina, drumarii gorjeni spun că sunt pregătiți cu utilaje și vor interveni pe o distanță de 10 kilometri, până la Obârșia Lotrului, iar dacă va fi nevoie se va apela și la Secțiile de Drumuri Naționale Vâlcea și Mehedinți pentru a curăța așa cum trebuie acest drum. Pe de altă parte, lucrările la Transalpina sunt departe de a fi terminate, așa că sunt multe porțiuni unde lipsește asfaltul sau sunt diferite lucrări, așa că cei care vor tranzita drumul când acesta va fi deschis trebuie să fie precauți.
„Nu va fi ușor, nu vom putea folosi frezele pentru că sunt mulți bolovani în zăpadă, dar așa cum am rezolvat anul trecut vom rezolva și în acest an. Interesul nostru este să deschidem drumul cât mai repede, dar trebuie să ținem cont că este șantier, este totuși un drum neterminat, sunt încă destul de multe probleme de rezolvat legate de siguranța rutieră și semnalizare, marcaje vrem să facem cât de repede se poate și dacă se poate, acolo unde vom avea posibilitatea, să punem și parapeți. Vom încerca să asigurăm cât mai multe elemente de siguranță rutieră. În niciun caz nu discutăm de deschiderea drumului mai devreme de 1 iunie, dar puțin probabil să fie 1 iunie”, a mai afirmat șeful Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu.