Conducătorii auto amendați de către Poliția Rutieră pot trimite fiecărui inspectorat de poliție județean, precum și a Poliției Capitalei, prin email, scanat, actul de identitate și dovada plății amenzii de circulație.
Polița a luat decizia implementării prevederilor Ordonanței care stabilește reducerea birocrației, astfel că acei șoferi sancționați nu mai trebuie să apeleze la serviciile poștale sau să se deplaseze la unitatea de poliție pentru a aduce dovada plății amenzilor.
„Poliția Română operaționalizează prevederile OUG nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Atât copia actului de identitate, necesară obținerii unor documente de la poliție (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât și dovada plății amenzii de circulație se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliție județean, precum și a Poliției Capitalei”, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR).
Tot pentru a veni în sprijinul cetățenilor, IGPR a decis că nu mai este nevoie să veniți cu copie xerox a cărții de identitate pentru a obține documente eliberate de Poliție. Este suficient să transmiteți copia scanată a documentului de identitate pe e-mail-ul inspectoratului de poliție județean sau al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București.
Nici celebrul timbu fiscal în valoare de 2 lei nu mai este necesar pentru obținerea certificatului de cazier judiciar. Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în situațiile în care cererea este depusă în România.